Nie spodziewałem się, że tak szybko dostanę odpowiedź. Dzięki.
Cytat:
byle nie w jednym klocku (jednostce)

Wilku mówiąc klocku miałeś na myśli regiment, prawda? :lookdown:

1.
Granhar orki czyli jeden orkowy regiment?
Co to jest BSB? Jeszcze się nie orientuję. Podaj pełną nazwę.
Bohater to: Black Orc Big Boss?

2.
A trolle są przydatne? W LotR z trollami bywało różnie, na turniejach czasem po prostu nie było warto wystawiać trolla, gdyż był zbyt wysoko punktowany.

grahnar - 2009-06-24, 11:09

BSB - battle standard bearer :) czyli sztandarowy armii :)
Co do herosa to wybór dowolny :) jak kupisz BSB to w jednym pudle możesz złozyć na dziku lub pieszo, ja zrobiłem pieszo BSB i warbossa na dziku:




Kup koniecznie podręcznik!

Warlock - 2009-06-24, 11:17

Podręczniki kupię na pewno!
Naprawdę pogratulować twojego BSB! :P Widać, że masz wprawę w malowaniu. Krasnoludy Śmierdzom wymiata. :haha:
Wracając do tematu, dzięki za odpowiedź. Już wiem jak skompletować armię. Trochę będzie tych wydatków, no ale dam radę.

grahnar - 2009-06-24, 11:25

no dosyć sporo trzeba kupić goblinów już nie kupuj tych z BFSP już i tak jest za dużo :)
Warlock - 2009-06-24, 20:30

Istnieje jakaś inna opcja niż Doom Diver? Wiem, że fajnie wygląda ale w ofercie sklepu go nie mają.
grahnar - 2009-06-24, 22:44

co to znaczy inna opcja? doom diver to doom diver nie ma odpowiednika... możesz katapulte kupić chyba się rock lobber nazywa czy jakoś tak
Rizzen - 2009-06-25, 10:19

Warlock, poszukaj na necie. Często mają taniej niż w pobliskim sklepie. Zwykle jest też większy wybór.

Doom Diver warto mieć choćby dla samego klimatu, rewelacyjna jednostka.

Warlock - 2009-06-25, 15:06

Właśnie zamawiam przez neta. W pewnym sklepie jestem stałym klientem więc mam ogromne zniżki dlatego też mi się to opłaca. ;)
Doom-Diver fajnie wygląda, ale myślałem nad gigantem. Fajnie się prezentuje na stole wokół malutkich goblinów i uzbrojonych po zęby orków. :)

Rizzen - 2009-06-25, 22:55

A jak fajnie to wygląda jak się przewraca na tych stojących wokół goblinów :D

Swoją drogą O&G to genialna armia do konwertowania i aż się prosi, żeby nad nią "popracować". Myślałem nad nimi jako drugą armią (czysto dla klimatu). Świetne są figsy Gamezone do niej, niestety, mimo niezłej ceny nie grzeszą one jakością.
"Sir" Goblin (prawie na koniu)

Gobliny "ofensywne" (tak, tak, pokazują dupsko)

Szalony Goblin I, II i III



Goboss - 2009-07-13, 12:40

Nie można porównywac Doom Divera do Rock Lobbera.
Jeden to rare (jednostka rzadka), drugi to special (jednostka specjalna).

Moim zdaniem na początek nie kupuj giganta. Lepszym wyborem będzie Doom Diver. Łatwiej gra się Doom Diverem niż gigantem.

Proponuję zakupic takie rzeczy po Skull Passie:
- zestawik bohaterów z którego można złożyc bohatera na świni i piechtę
- 2x boxy orków
- squig hopers x8/ squig herd x4
- 2/4 spear chukka
- fanatycy
- 1-2 szamanów orkowych i 1-2 goblińskich
- rydwan orkowy / 2x rydwan gobliński


Moim zdaniem Black Orcki są słabe i nie warto ich kupowac. Możne je wystawic na jakieś duże bitwy np. 4,5k :)

kroq-gar - 2009-07-16, 22:49

doom diver to rzecz niezwykle wnerwjająca. jeżeli potrafisz oceniać odległość to daje przeciwnikowi popalić. Raz jak grałem z kumplem wystrzelił dwa razy i zjadło mi cały kloc silver helmsów (było 8. Zwiali, nie zabił wszystkich)]:).
Shalafi - 2009-08-13, 10:34

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum. :) Jestem kompletnie zielony, jeśli chodzi o bitewniaki, ale bardzo zainteresował mnie WFB i chciałbym zacząć jakąś skromną kolekcję czysto do gry towarzyskiej (turnieje w tzw. średnim okresie czasu mnie nie interesują). Chciałbym prosić o radę,co do wyboru armii. Idealną taktyką dla mnie byłaby taktyka defensywna, oparta na usuwaniu przeciwnika z dystansu i dobra manewrowość jednostek, połączona mimo wszystko z jakąś sensowną wytrzymałością. Czy leśne elfy się nadadzą do takich zabiegów, czy raczej krasie, albo HE ? Z góry dzięki za odpowiedź. :)
Wilku - 2009-08-13, 20:52

1. Odradzam HE. Z doświadczenia wiem, że są słabiuuutkie, i na dystans sobie nie pograsz bo nie są w tym wcale takie wspaniałe, na magii można jako tako pojechać ale walka wręcz... tutaj to tylko na dużą ilość punktów...
2. Polecam DE :) mocna walka wręcz, ich kusze też mogą sporo zdziałać, ale to niech Ci Rizzen wyjaśni ;P bo jeszcze nagadam bzdur.
3. Polecam orki, chociaż są słabe to świetna frajda jest przy malowaniu tych jednostek gdyż to są oddziały ogromnie niezorganizowane, każdy orczek może mieć inne ubranie itp, co nie ogranicza nas do tych kilku farbek, tylko sprawia że może być różnorodność barw i nikt się nie będzie pluł że tak być nie powinno. Ogólnie są ciekawie opisane. Jeśli stawiasz bardziej na kolekcjonowanie i radość z posiadania ew. sporadycznego pogrania sobie a nie na niszczenie wroga i turnieje, to polecam.

Shalafi - 2009-08-14, 07:49

Dzięki za odpowiedź. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy do taktyki wyżej opisanej przeze mnie nie pasowałaby jakaś armia Orderu (z WARMMO) ? Zacząłem się pomalutku wgłębiać we wszelkie statystyki różnych ras (mam komplet podręczników, więc jest łatwiej) i chyba rzeczywiście najlepiej do tej taktyki pasowałyby DE. Jednak chciałbym dać Orderowi szansę ;)
Rizzen - 2009-08-14, 09:30

Jeśli nastawiasz się na taktykę defensywną to nie mam dobrych wieści. Mroczne Elfy (jak dla mnie) średnio spisują się w takiej walce. Nie mają aż takiej przewagi strzelców i maszyn, aby "przeczekać" przeciwnika.
Tu najlepsze są (według mnie) Krasnale a potem Imperium. Dużo mocnych maszyn, naprawdę mocny ostrzał, spora wytrzymałość i dobre zbroje, do tego Krasnale mają naprawdę mocną obronę na magię ale kosztem manewrowości (ruch 3). Szybko też się nudzą, bo taktykę mają tylko jedną "Strzelać!". Przydaje się dobre oko, wyczucie odległości.
Imperium ma sporo zasięgowej broni i mocnych strzelców, do tego lepsza manewrowość (ruch 4), są to jednak ludzie i jak to ludzie są średni we wszystkim. Zaletą tej armii jest różnorodność, można walczyć zarówno w defensywie jak i ofensywie i w obu spisują się dobrze. Nie wiem jak nowe jednostki (chyba niedługo wyjdą, ale głowy sobie nie dam uciąć).
Mroczne Elfy są teraz jedną z ciekawszych armii, ale jak już pisałem to armia wymagająca i potrzebująca dobrego Generała. Słaby pancerz i niska wytrzymałość sprawiają, że nie wybacza błędów. Są jak skalpel, zabójczy w odpowiednich rękach. Ostrzał mają porządny, z powtarzalnych kusz (siła 3 ale z AP), niestety zasięg tylko 24" więc łucznicy nas ostrzeliwują a my musimy dojść, z maszyn tylko Bolty, ale często lepiej wystawić Hydrę i przeć do przodu. Uważam, że to armia znakomita do ofensywy, dużo szybkich jednostek, niezła walka wręcz (szczególnie przy szarży), dobra umiejętność walki i strzelania.
Leśne Elfy, nad tą armią zastanawiałbym się na twoim miejscu najmocniej. Typowo defensywna armia - taktyka partyzancka. Sporo strzelców, do tego łuki na bliskim zasięgu uderzają z siłą 4. Cała taktyka polega na manewrowości oddziałów, usuwaniu ze stołu słabszych i bardziej mobilnych jednostek przeciwnika a chowanie się przed tymi mocnymi. Wadą tej armii jest to co u wszystkich elfów, czyli wytrzymałość i cena jednostek. Dodatkowo Leśne Elfy nie mają prawie wcale pancerza (nawet w stosunku do swoich kuzynów ich pancerz jest kiepski). Brak też silnych - ciężkich jednostek, jedyna to Brokuł (Drzewiec), ale sam bitwy nie wygra. Podobnie jak Mroczne Elfy nie wybaczają błędów, potrzebny dobry, bystry Generał.

Napisałem tak jakby do innych armii nie trzeba było wprawy, lub intelektu. To oczywiście nieprawda, bystry umysł przyda się wszędzie, w każdej armii, jednak u Elfów jednostki są drogie i jest ich mało. Strata każdego żołnierza naprawdę boli, a jak już oberwą to nie ochroni ich ani wytrzymałość ani pancerz. Dlatego mimo tego, że to mocne armie łatwo nimi przegrać, wystarczy jeden zły ruch ]:)

Goboss - 2009-08-14, 11:43

Leśne Elfy nie mają nic na smoki, tanki i inne large targety. Drzewo jest zbyt miękkie na smoka.
Shalafi - 2009-08-15, 07:51

Dzięki wielkie za wszystkie porady, znacznie ułatwiają wybór :) Mam jeszcze pytanie odnośnie tabeli charakterystyk oddziału. Rozumiem, że ilość punktów napisana w Kodeksie odpowiada jednej jednostce w oddziale (np. regiment 10 Glade Guardów bez dopaków liczy sobie 120 punktów ? Ponieważ najbardziej w sumie pasują mi Leśne Elfy, więc postanowiłem zbierać właśnie je. W związku z tym, czy może mi ktoś pomóc z prostą, 500 punktową rozpiską dla początkującego gracza ? A przy okazji, czy po upgradzie jakiejś jednostki (np. Glade Guard na Lord's Bowman muszę w jakiś sposób zmieniać wygląd figurki, czy tylko informuję przeciwnika, że jednostki są upgrade'owane ? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi !
Rizzen - 2009-08-15, 09:31

Kiedy kupujesz figurki, to zwykle masz zaznaczone na pudle, że jest tam FCG (Full Command Group - chyba poprawnie piszę?). To znaczy, że zwykłych sklejasz tak jak są, na przykład Gade Guard mają łuki a drugą rękę wolną, a muzyk zamiast ma róg, dowódca miecz, a chorąży sztandar. Wrzucę Ci fotkę, przyjrzyj się.

Patrząc od lewej, czwarty jest Muzyk (Róg), potem Sztandarowy (miecz i Sztandar), a potem Dowódca (miecz). W ten sposób od razu widać, kto jest w oddziale.
Co do rozpiski, to najlepiej pytać Wardancera, ale moim skromnym zdaniem najlepiej jak kupisz Batalion Leśnych Elów. Batalion zwykle jest najkorzystniejszym wyborem, bo dostajesz sporo jednostek w naprawdę dobrej cenie.
Później zakupiłbym jakichś Bohaterów, i obowiązkowo Brokuła (znaczy się Drzewca :P ).
Tu masz Batalion wraz z opisem:

"Zestaw zawiera figurki pozwalające na stworzenie armii na 750 punktów. Dokupienie generała i czarodziejki pozwoli Ci stworzyć armię na ponad 1000 punktów. W skład zestawu wchodzą: 24 figurki Glade Guards, 8 Glade Riders i 12 Driad. Figurki są nie pomalowane i nie sklejone. Farby i klej nie stanowią części zestawu."
Opis i zdjęcia znalazłem na Cytadela.pl, są tam jedne z niższych cen, czy najniższe nie wiem, najlepiej poszukać samemu :)

Goboss - 2009-08-15, 21:59

Racja, batalion na początek to dobry wybór.
Zapamiętaj to raz na zawsze. Nigdy nie dawaj sztandaru na łucznikach. Łatwo go zdobyc.. Za łatwo.

Moja propozycja rozpy na 500 punktów.

1 Noble
Light Armour; Shield: Great Weapon; Long Bow;
Hail of Doom Arrow i np. Helm of the Hunt ewentualnie Stone of the Crystal Mere i HotH lub też Oaken Armour.

10 Glade Guard - 120 Pts
8 Dryads - 96 Pts
6 Wardancers - 126 Pts/ 5 Wild Riders - 130 Pts
Musician; Champion

Jest dużo możliwości. Ta, którą napisałem nie jest oczywiście najlepsza.

Po batalionie proponuje zakupic: maga, zwykłego nobla, treemana, wildów, tancerzy, wayów.
Można też uzupełnic batalion o 12 driad, 6 GG i 2 glade ridersów. Będziesz miał wtedy 3x10GG, 3x8 driad i 2x5 glade riders.
Mam nadzieję, że mogłem pomóc, pozdrawiam.

Shalafi - 2009-08-16, 08:09

Wow, nie spodziewałem się tak szybkiej, wyczerpującej odpowiedzi ! Bardzo, bardzo dziękuję.
Rizzen - 2009-08-16, 08:37

Cieszę się, że pomogliśmy :P
Swoją drogą podobnie jak Wardancer ja też nie daję Sztandaru do podstawowych strzelców, Muzyka także nie, za zaoszczędzone punkty daję im za to tarcze (lepiej mi pomagają przy walce i ostrzale niż cała reszta). Leśniaki nie mają tarcz, ale i tak nie warto marnotrawić punktów na Sztandar, co do Muzyka, to wielu ludzi go bierze i jak starczy punktów, to może się przydać, lepiej jednak unikać tym oddziałem walki, masz do tego inne :P
Jak zaczniesz malować to wrzucaj fotki, bardzo lubię tą armię i chętnie zobaczę :)

Na dowódcę proponuję tego kolegę:

To jedna z najładniejszych figurek ever :)
Szkoda, że tak trudno go dostać...

Goboss - 2009-08-16, 18:56

Rizzen napisał/a:
Szkoda, że tak trudno go dostać...


Mi się na szczęście udało. W mojej armii robi za biegacza. :)

Shalafi - 2009-08-17, 07:47

Ten kolega na zdjęciu to, jak rozumiem, Wood Elf Lord with Great Weapon :) Rodzi to kolejne moje pytanie: Ponieważ po zakupie takiego Pana można złożyć albo Noble'a, albo Highborna, którzy mają zupełnie różne staty, zakładam, że w pudełku jest wyjaśniona różnica graficzna pomiędzy dwoma typami jednostki w celu łatwego odróżnienia ? Jednostka rzeczywiście fantastyczna, tak wizualnie jak i jeśli chodzi o charakterystyki (najbardziej lubię, kiedy jednostka ma wysokie BS :) ) Na szczęście zawsze można ją zamówić z GW, jeśli w Polsce nie znajdę :) A co do malowania, hmm... Tak jak mówię jestem kompletnym noobem i do tego, z tego co wiem, Bozia nie obdarzyła mnie takim talentem, ale będę się starał, jestem cierpliwym człowiekiem :) Pierwszych efektów mojej pracy jednak nie wrzucę do sieci na pewno :)
Rizzen - 2009-08-17, 09:14

Shalafi napisał/a:
Rodzi to kolejne moje pytanie: Ponieważ po zakupie takiego Pana można złożyć albo Noble'a, albo Highborna, którzy mają zupełnie różne staty, zakładam, że w pudełku jest wyjaśniona różnica graficzna pomiędzy dwoma typami jednostki w celu łatwego odróżnienia ?

Warhammer aż tak skomplikowany nie jest. Możesz go wystawiać jako Nobla lub Highborna, nie ma różnicy, po prostu przed walką określasz za kogo kolega dziś robi :)
Ten akurat jest z łukiem i bronią dwuręczną więc dobrze aby w to był uzbrojony i na papierze, jeśli zaś masz inne pomysły na uzbrojenie to figurek herosów jest kilka do wyboru, po prostu ta jest najładniejsza.
Shalafi napisał/a:
A co do malowania, hmm... Tak jak mówię jestem kompletnym noobem i do tego, z tego co wiem, Bozia nie obdarzyła mnie takim talentem, ale będę się starał, jestem cierpliwym człowiekiem :) Pierwszych efektów mojej pracy jednak nie wrzucę do sieci na pewno :)

Cierpliwość to podstawa. Jak masz wątpliwości to poczytaj o malowaniu i się nie zniechęcaj, figurki na szczęście łatwo przemalować. Na początek zapoznaj się z cieniowaniem, to prosta technika a daje dobre efekty, potem przyjdzie czas na resztę :P
Zanim pomalujesz dobrze oczyść figurki i koniecznie daj podkład, dużo ułatwia. Dla WE polecam biały podkład, będzie lepszy niż czarny.

Namir - 2011-07-20, 01:01

Odgrzeje troche temat, ale w końcu to jest miejsce na takie pytania. Jak sprawa stoi z rozpoczynaniem od Skavenów lub TK? Czy są to łatwe armie czy nie polecacie ich dla początkujących?
bunio11 - 2011-07-20, 10:21

Skaweny są silnie funduszżerne (po 200-300 chłopa armie). Natomiast otk się nie wypowiem bo nie znam dobrze tej armii...
Tandor92 - 2011-07-20, 10:39

Osobiście uważam, że każda armia jest dobra dla początkujących. Owszem, jedne nieco trudniej malować inne nieco łatwiej. Jedne nieco łatwiej się prowadzi, inne trochę trudniej. Na jedne trzeba trochę więcej funduszy niż na inne. ALE podstawową prawą jest to czy nam się po prostu podobają.

Co do pytań, skaveni teoretycznie są funduszożerne(dużo modeli za 2-6 pkt.), jednak można kupić starter, lub dwa i sprzedać HE. Dzięki temu nie wychodzą za drogo.

Dla początkującego obie armie się nadają.

Namir - 2011-07-20, 20:01

No mam podręczniki do wszystkich armii, ale nie wiem na jaką sie jeszcze zdecydować. Jak na razie kupilem dwa oddziałki krasiów by poćwiczyć malowanie na nich :)
A jakie są zmiany między edycjami, bo ciężko się niekiedy połapać w tych podręcznikach ( szczególnie gdy podręcznik ma być nowszej edycji a okazuje się starszej ;p )

Tandor92 - 2011-07-20, 23:56

No co edycje gry wydaje się nowe podręczniki armii.
Obecnie mamy 8 edycje i 8-edycyjne podręczniki mają już Orki oraz Tomb Kingsi.
Podręczniki do 8 edycji łatwo rozpoznać po twardych okładkach, oraz(co widać nawet w pdfach, jeśli ktoś nie kupił oryginału) pełnym kolorze.
Bretonnia, Leśne elfy i krasnale mają 6-edycyjne podręczniki, zaś reszcie(w tym skavenom) wydano ostatni podręcznik pod 7 edycje.
Zarówno skaveni, jak i Tomb Kingsi prędko nie wyjdą, ale szybciej mogą wyjść skaveni(TK nie odstaną już nowego podręcznika w tej edycji).
Problem w edycjach jest taki, że różne rzeczy tracą lub zyskują siłę, dochodzą nowe jednostki i zasady, więc czasami armia na starej edycji traci sens w nowej i ilość nowych zakupów, jest na tyle wysoka, że można za te fundusze kupić nową armię.

bunio11 - 2011-07-21, 09:42

Nie do końca to zrozumiałem. To znaczy, że TK i OnG dostali podręczniki do 7 czy 8 edycji?
kseronarogu - 2011-07-21, 10:41

bunio11 napisał/a:
Nie do końca to zrozumiałem. To znaczy, że TK i OnG dostali podręczniki do 7 czy 8 edycji?


Wyrazna odpowiedz:

Tandor92 napisał/a:
Obecnie mamy 8 edycje i 8-edycyjne podręczniki mają już Orki oraz Tomb Kingsi.



W chwili obecnej jest 8 edycja,
TK -maja 8 edycyjny podrecznik,
O&G -maja 8 edycyjny podrecznik,
wszystkie pozostałe armie maja podreczniki 7 edycyjne a na stronie Game Workshopu
trzeba sobie sciagnac FAQ "upgrejdujacy" zasady tych ze podrecznikow do 8 edycji.
(Jest to w szarej zakładce GAMING > errata & FAQ > Errata and Frequently)

Namir napisał/a:
No mam podręczniki do wszystkich armii, ale nie wiem na jaką sie jeszcze zdecydować.


No to masz problem kolego :) Jesli wszystkie armie Ci sie na rowni podobaja i masz kłopot z wyborem... znajdz sobie armioskop do WFB ... gdzies na cytadeli to było z tego co pamietam. Wtedy wybierzesz sobie armie pasujaca do Twoich upodoban strategicznych i stylu gry.
O znalazłem...
http://www.cytadela.pl/mo...e=article&sid=2

Ja takich problemow na szczescie nie miałem - od razu sie zakochałem w WoChu a jak sie pozniej okazało ich strategia doskonale do mnie pasowała :)

Namir - 2011-07-21, 17:01

Hmmmm wyszło mi Chaos Dwarfs albo Dwarfs :P Chyba jednak wybiorę te drugie ;]
Diuk - 2011-08-01, 22:55

jeżeli lubisz konserwy:P dla mnie osobiście mało dynamiczna armia... a co do chaos dwarfów, to ponoć mają wrócić w tej edycji...
Angelus - 2011-08-07, 17:44

Armia krasnoludzka nie musi być mało dynamiczna. Wystarczy stworzyć ją na oddziałach piechoty tylko z niewielkim wsparciem artylerii i thundersów. :)
michał ko - 2011-08-08, 14:22

oj można zrobić krasie na zasadzie walca :) czyli piechoty w pyte a wsparcie to mały park maszynowy i to taki najmniej zawodny a zarazem najtańszy (działo lub no juz trudno organki)
Diuk - 2011-08-09, 10:18

ale średnio ruch krasia to o ile dobrze się orientuje 3... w porywach 4... więc jak coś moze w 3 turze dobrej gry ktoś, kto wie jak prowadzic armie by zaszarżował... choc sądze że szarże i tak należały by do przeciwnika
michał ko - 2011-08-09, 11:53

Chciał bym zauważyć ze krasie, chodż ich ruch wynosi aż 3-4 to jako jedyni mogą sobie marszować i nawet gdy przeciwnik jest blisko, wiec tym bym się już nie przejmował:). A co do szarzy na linie krasi hmm jesteś w stanie wytrzymać zwykłymi warriorami atak nie jednej konnicy a przewaga liczebna klocka jest jednym z + po stronie krasiowej :) . to oczywiście moje skromne zdanko:)
bunio11 - 2011-08-09, 17:27

No ale grejw gułardów to nawet hamstwo na klate nie weźmie... ja mieałem tak 2 razy i nie przeżyli...
michał ko - 2011-08-09, 23:36

hmm możliwe, ale nie powiesz mi ze szarże np cold-one nie przyjmą na miękko.
Wiesz no trudności pewnie by były z Princes Dragons , ale z konnica bretoni lub lizakami dali by rade.

bunio11 - 2011-08-10, 22:25

Czy ja wiem... Kawe przyjmą, o ile jedzie na klatę nie na boki, ale kloców "uber" piechoty juz nie bardzo...
Angelus - 2011-08-11, 17:15

Przy niewielkim parku maszynowym przeciwnik miałby zagłostkę czy oskrzydlać czy niszczyć machiny. Na nowe zasady +1 do wyniku walki za szarże to nie tak dużo.

bunio11 napisał/a:
No ale grejw gułardów to nawet hamstwo na klate nie weźmie... ja mieałem tak 2 razy i nie przeżyli...

A ile ich było? 10?


Co do oddziałów. Wystarczy jeden dobrze złożony TAN i każdy zastanowi się 2 razy czy mu się opłaca szarżować.

bunio11 - 2011-08-11, 17:44

Grejw guardów było 26-28 + BSB, hamstwa pełna 30+tan BSB.

Wiem, wiem, strzelanie... tylko jak ma przeciwnik 2 x30 grejv guardów to wolałem rozwalić w pizdu jeden kloc, a drugi próbować cisnąć hamstwem...

michał ko - 2011-08-11, 17:58

A wiec muszę sie zgodzić z Angelusem . Nie raz przyszło mu się potykać z Krasiowym klocem i nie raz musiał się zastanawiać czy przodem atakować.
JA nawet w klocu 30 nie miałem bsb a jedynie Tana i już dawało do myślenia.
Myślę ze 30 grobowych strażników + sztandar i pomniejszy bohater musiało by niezle sie natrudzić . oczywiście trzeba odpowiednio Tana uposażyć ale to już inna sprawa.


niewielki park maszyn i powolutku uszczuplamy oddział :) a kloc go jedynie ma dobić :)

Plugastwo - 2012-01-15, 17:40

Witam, jestem nowy i nie doczytałem się nigdzie takiej informacji, mianowicie postanowiłem zbierać chaos deamons ponieważ najbardziej podobają mi się ich jednostki. Trapi mnie natomiast jedna rzecz, nigdzie nie widziałem informacji na temat tego czy wojownicy chaosu i deamony chaosu to jedna i ta sama armia czy 2 osobne? Proszę o odpowiedź i z góry przepraszam jeśli napisałem to w nieodpowiednim temacie.
Baird - 2012-01-15, 19:19

dwie armie, ale można zbierać dwie i wystawiać na zasadzie sojuszu, np. w walce na 4000 pkt wystawiasz np. 3k wojowników i 1k demonów, jednak każda armia jest osobna, czyli obydwie mają swojego generała i sztandar armii.
kseronarogu - 2012-01-15, 20:01

Plugastwo,

Chaos dzieli się na 3 armie:
DoCh (Demony)
WoCh (Warrios of Chaos)
Beastmens

Oprócz tego są jeszcze 4 bogowie i możesz robić armie łączone np Korne maszerujący ze Slaaneshem... albo zbierać armie konkretnego boga - tak sie da w WoCHu i Demonach...
Idz do sklepu i pogadaj ze sprzedawca - on Ci wszystko wyjaśni, przeglądnij podręczniki i zdecyduj.

Plugastwo - 2012-01-15, 20:57

aha dziękuje za odp. Zdecydowałem się zrobić armie mieszaną Khorna i Nurgla teraz tylko proboje się doczytac jaką strategie wziąść i jakie jednostki kupować
Baird - 2012-01-15, 21:02

Nurgle to jazda gdyż ruszają szybko a strzelcy wroga im nic nie robią :D khorne to klocki piechoty , najpopularniejsza strategia tych bóstw
Plugastwo - 2012-01-15, 22:50

no ale z tego co zdołałem wyczytać to demony Nurgla nie radzą sobie w walce wręcz dlatego z demonami Khorna chciałem ich połaczyć.
Tandor92 - 2012-01-15, 22:58

Jak sobie nie radzą wręcz, to co mają robić? Nawet nie potrafią strzelać.
Osobiście wolałbym 1 bóstwo, ale jak chcesz 2 bóstwa, to oczywiste jest, że podstawowe jednostki obu bogów. No i postacie, ale tu też nie ma dużego wyboru. Demony nie maja za dużo jednostek do wyboru, 3/4 na bóstwo + postacie.

Plugastwo - 2012-01-15, 23:16

aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?
DragoMir - 2012-01-15, 23:50

Każdy batalion zwykle sie opłaca, no bo to sa optymalne jednostki, które na 85% ci się przydadzą oraz można na nich zbudować juz jakąś armię [rzeba tylko postac dokupic]. Niezależnie od armii batalion sie opłaca. Nie wiem, co słyszałeś, ale w demonach każda jednostka prawie sie opłaca i robienie rzpy: słyszałem, ze ci są nieco lepsi, nie ma sensu. Może się komuś lepiej gra tymi, moze komus innymi? Khornici mają lepszy atak ale gorszą ochronę od nurglitów, tyle moge ci na wstępie powiedzieć. Przeczytaj gruntownie armybook [a jak nie masz, to kup i nam głowy takimi idiotyzmami nie zawracaj] i pomyśl, jak chcesz walczyć: defensywnie [zmień armię! :D ], tak posrodku, czyli nie bardzo idziesz do przodu, posuwasz sie metodycznie 9tzeenth ma strzelające i czarujące jednostki i one aż tak do przodu leźć nie muszą, względnie nurgl pasuje], czy ofensywnie, czyli wszystkim na hama i jak najszybciej sie przebić [to jest właśnie główne założenie armii chaosu i każdy bóg pasuje]
Tandor92 - 2012-01-15, 23:58

Wiesz, drago, ale faktem jest, że jedne jednostki są lepsze od innych. Nawet jeżeli by były zbalansowane w czasie powstania armybooka(a nie były), to nowa edycja jedne rzeczy polepszyła, drugie osłabiła. Przykładowo, plaguebearersi mieli być bardzo wytrzymali, mają 4 wytrzymałości, warda na 5+(jak każdy demon) a ich herald daje im regeneracje. W 7 ed. łał, a teraz nie można mieć warda i regeneracji na raz więc znacznie stracili na znaczeniu.

Czy batalion się opłaca? Pod względem wizualno-klimatycznym tak jak 3 z 4 jednostek w nim ci się podobają. Pod względem mocy tak, jeżeli 3 z 4 z nich jest grywalna. Czemu 3? Bo zwykle batalion ma 4 jednostki, i jest w cenie 3. Nawet jak ostatnia ci się nie podoba, to zawsze można sprzedać, czy mieć ot tak, czasami może się zachce zagrać czymś innym, ale lepsze to niż podstawki.

OverlordSlayer - 2012-01-16, 01:37

Plugastwo napisał/a:
aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?


Na początek opłaci Ci się wyciąć z kartoników podstawki na próbne rozgrywki. Jak trochę pograsz w ten sposób z kolegami będziesz mógł się o wiele łatwiej określić czy ta armia CI odpowiada i jakie jednostki są Ci potrzebne. Da Ci to przede wszystkim ocenę swojej własnej motywacji do gry. Ja grałem przez parę miesięcy na kartonikach zanim kupiłem pierwsze modele Wampirów.

Pozdrawiam

Morsfinek - 2012-01-16, 11:36

OverlordSlayer napisał/a:
Plugastwo napisał/a:
aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?


Na początek opłaci Ci się wyciąć z kartoników podstawki na próbne rozgrywki. Jak trochę pograsz w ten sposób z kolegami będziesz mógł się o wiele łatwiej określić czy ta armia CI odpowiada i jakie jednostki są Ci potrzebne. Da Ci to przede wszystkim ocenę swojej własnej motywacji do gry. Ja grałem przez parę miesięcy na kartonikach zanim kupiłem pierwsze modele Wampirów.

Pozdrawiam


A ja się z tym nie zgodzę. Mnie np. kartoniki czy jakieś inne zastępstwa strasznie zniechęciły do gry. Uważam, że nawet podczas bitwy to połowa przyjemności to nadal odczucia wizualne. Grając na kartonikach zawiesiłem młotka na ok 4 miesiące. Potem naszło mnie jeszcze raz i kupiłem w ciemno - i to było właśnie to. Mieć swoja figurki takie ładne i mrrrr. Jeśli chodzi o kartoniki to można się tak bawić już, że tak to ujmę "turniejowo". Jeśli jesteś graczem chcącym czerpać przyjemność z rozgrywki to kupuj to co ci się podoba.

DragoMir - 2012-01-16, 11:49

Tandor92 napisał/a:
Wiesz, drago, ale faktem jest, że jedne jednostki są lepsze od innych. Nawet jeżeli by były zbalansowane w czasie powstania armybooka(a nie były), to nowa edycja jedne rzeczy polepszyła, drugie osłabiła. Przykładowo, plaguebearersi mieli być bardzo wytrzymali, mają 4 wytrzymałości, warda na 5+(jak każdy demon) a ich herald daje im regeneracje. W 7 ed. łał, a teraz nie można mieć warda i regeneracji na raz więc znacznie stracili na znaczeniu.

Czy batalion się opłaca? Pod względem wizualno-klimatycznym tak jak 3 z 4 jednostek w nim ci się podobają. Pod względem mocy tak, jeżeli 3 z 4 z nich jest grywalna. Czemu 3? Bo zwykle batalion ma 4 jednostki, i jest w cenie 3. Nawet jak ostatnia ci się nie podoba, to zawsze można sprzedać, czy mieć ot tak, czasami może się zachce zagrać czymś innym, ale lepsze to niż podstawki.
Cóż, nie znam podręcznika do DoChu za dobrze, ledwo go przejrzałem [nie trzeba im heralda wrzucać, ale tak, nurglowcy, z których duużo ma regenkę, zostali osłabieni] Z tego, co widziałem na forum, w prawie każdej rozpie są wrzucone jednostki z batalionu, tak więc sądzę , że są przydatne. Taak, mniej wiecej 3 z 4 się podobają.

Gra kartonikami nie ma sensu. Jak ci sie armia spodoba, to nią grasz, a potem do niej strategię robisz. Da się nawet zrobic krasnale ofensywne, łażące 18 cali w 1-szej turze i po 12 w kolejnych z 2 jednostkami zwiadowców. czyli w nawet 1-szej turze już walczą. Oczywiście krasie są zrobione bardziej na defa, ale jak ktos się uprze... najważniejsze jest, żeby dało się grać ładnie wyglądająca armią, tak jak ty tego chcesz. Oczywiście każdy raczej wie, że krasie walczą raczej w defie a Wszelki chaos prze naprzód. Ja kupiłem armybooka, zrobiłem rozpę i zacząłem zamawiać no problem.

rados13 - 2012-04-07, 14:46

Mam pytanie jaką rasę byście wybrali gdybyście chcieli połączyć w miarę dobrą piechotę i magów. Jeszcze nie zacząłem grać ale bardzo mi się podoba Warhammer Fantasy Battle i nie wiem jaką rasę wybrać.
OverlordSlayer - 2012-04-07, 15:09

rados13 napisał/a:
Mam pytanie jaką rasę byście wybrali gdybyście chcieli połączyć w miarę dobrą piechotę i magów. Jeszcze nie zacząłem grać ale bardzo mi się podoba Warhammer Fantasy Battle i nie wiem jaką rasę wybrać.

W praktycznie każdej armii (poza krasnoludami) da się coś takiego połączyć. Najczęstsze połączenie o jakim mówisz występuje w Mrocznych i Wysokich Elfach, Wojownikach Chaosu, Wampirach, Królach Grobowców i wielu innych. Biorąc pod uwagę zasady 8 edycji takie połączenie jest przymusowe dla wykorzystania zasad w pełni. Wybierz armię, która Ci się podoba. Wszyscy mają magów i piechotę. Dobra piechota to taka, która daje Ci najwięcej satysfakcji w walce. Z każdej da się wykrzesać trochę ognia.

rados13 - 2012-04-07, 21:54

Dziękuje za szybką odpowiedź
mifa40 - 2012-04-09, 02:48

HE mają dobrą magię i dośc mocną piechotę jednak punkyowo mają dtogie jednostki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group