Warhammer World: Najlepsze forum warhammer w sieci!!!!
Najlepsze forum nie tylko dla fanów Warhammera.

Taktyki i Strategie - Jaką armię wybrać na początku.

Angelus - 2007-09-25, 08:30
Temat postu: Jaką armię wybrać na początku.
Jeśli byłbym początkującym graczem to jaką armię mam wybrać.
Taką którą łatwo się prowadzi i nie ma trudnych do używania zasad.
Którą armię moglibyście mi polecić. :D

michał ko - 2007-09-25, 09:46

moim zdaniem jesli o to chodzi to dobra armia sa krasnale bo tam zasady sa proste jak budowa cepa

[ Dodano: 2007-09-26, 08:51 ]
a jezeli ktos lubi malowac i zna sie na tym to niech zacznie zbierac bretonie tam sa podstawowe 2 jednostki koninica i łucznicy ale problem jest taki zeby wygladali fajnie trzeba sie niezle nameczyc nad ich malowaniem

Angelus - 2007-09-26, 22:07

Ja dodam tylko jeśli ktoś wybiera armię, to niech weźmie taką która mu się podoba, najlepiej niech obejrzy kodeks tej armii i sprawdzi czy pasuje mu malowanie. Zawsze można zmienić armię, ale po co. Lepiej dwa razy się zastanowić.
michał ko - 2007-09-28, 08:22

tp tez fakt ja jestem po zmianie armi .był to mój bład . moja wczesniejsza armia która zbierałem (wood elfy) nie miały kodeksu od powstania. 2002 dowiedziałem sie ze ma wyjsc kodeksc czekałem czekałem i czekałem . mineło 4 lata za nim wyszedl kodeks ja zdazyłem zmienic armie . a tu!! armia i kodeks odrazu inna wood elfy sa teraz chyba silniejsze niz były ale to juz nie warzne

jezeli armia sie podoba pod wzgledem malowania i pod wzgledem wygladu jednostek to powinno sie ja kupic ale na poczatku sprawdz czy napewno wszystkie jednostki ci sie przydadza

Angelus - 2007-09-28, 09:14

następną armią, która będzie edytowana są Vampire count. Tyle żeby grać tą armią trzeba wykazać trochę zmysłu taktycznego. Choć jest tak z większością armii. A z magii wystarczy znać czar od ożywiania szkieletów. Invocation of Nehek czy jakoś tam.
michał ko - 2007-09-28, 13:19

no tak ale wampiry to specyficzna armia i raczej bym jej nie proponowął na poczatek
jedna z prostych armi to bretonia to jest armia oparta głównie na szybkim ataku konnicy i na dobijajacym niedobitki przeciwnika łuczników
a przytym armia jest prosta do pomalowania i do złozenia niema zbyt dózej ilosci jednostek co czesto sprawia duzy prooblem przy wyborze. jest tez stosunkowo niedroga bo regiment 16 łuczników i 10 konnych kosztuja cos ok 118-125 zł gdzie przy innych armiach niejest to takie tanie

KaMeLo - 2007-09-28, 16:32

ja mam vampiry i powiem ze ciezka armia ale to dlatego ze nie przeczytalem kodeksu :P ale warto ja miec bo sie kazdy jej boji :P
Angelus - 2007-09-29, 18:33

Na początek mogą być też gobliny. To jest totalnie ofensywna armia. Nią najlepiej się atakuje. Tylko trzeba dobrze manewrować oddziałami, żeby się korek nie zrobił, bo jest to armia z tanimi punktowo oddziałami.
kiepek13 - 2007-10-10, 16:39

siemka jestem całkowicie poczontkujący doradzcie jaką mam armie wybrać
Bardzo lubie elfy ale niewiem czy je wybrać

Raziel - 2007-10-10, 22:15

Wybierz tą która ci się podoba pod względem wyglądu figurek i fluffu (czyli fabuły), no chyba że chcesz być powergamerem których nikt nie lubi, ale tu ci nie doradzę. Jeśli chcesz Wysokie Elfy to się trochę wstrzymaj z kupowaniem, już niebawem do sprzedaży trafi ich nowa edycja (teraz można preorderowo zamawiać ze sklepu Games Workshop ale rozumiem że nie chcesz ich sprowadzać z Anglii? ;))jeśli zaś Leśne Elfy lub Mroczne Elfy to nie musisz na nic czekać, na początek jednak proponowałbym zakup Bitwy o Przełęcz Czaszki, masz tam co prawda armię Krasnoludów i Orków i Goblinów ale także podręcznik z prosto wyjaśnionymi zasadami i jak malować i w ogóle ten zestaw jest genialny dla początkujących. Poza tym jak na taką ilość figurek jest dość tani, jak byś je potem sprzedawał osobno na Allegro to powinny pójść drożej niż całość. Na dodatek w tym zestawie masz parę unikatów jak związany krasnolud czy gobliński bannerek.
Angelus - 2007-10-11, 13:07

Zakupiłem sobie bitwę o przełęcz czaszki, przy niewielkim dokupię można zagrać nawet na 1000 pt, a więc się opłaca. Tyle, że pomalowanie może trochę zająć, chyba, że na początku gra się niepomalowanymi figurkami. To właśnie na dodatkowych książkach z tego pudła nauczyłem się grać. Gobliny i krasnasie mają różne taktyki, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Gobliny ofensywa, a krasnale defensywa zwane stać i strzelać, i czekać aż przeciwnik podejdzie, lub nie zdąży tego zrobić, ale na początek polecałbym krasnoludy. Jest to armia prosta w grze i nie wymaga zbytniego manewrowania oddziałami jak w przypadku goblinów, gdzie jest to niezbędne do zwycięstwa.
kiepek13 - 2007-10-14, 14:41

Ale niestety ładnie nie maluje i bym sobie nie pograł pomalowanymi figurkami
Angelus - 2007-10-16, 15:13

Mi nauka malowania zajęła kilka latek, a jej owoce widać na forum, dodałem trochę zdjęć. Tyle że malowania uczysz się przez dłuższy lub krótszy czas, to zależy od osoby, a potem je udoskonalasz. Ja nie maluję jeszcze tak dobrze jak bym chciał. Możesz pomalować na początku na kilka podstawowych kolorów, a później gdy zdobędziesz wprawę, poprawić figurki i dodać szczegóły takie jak oczy, sprzączki do pasków czy cieniowanie. Ważne by wybrać podobną kolorystykę armii, może też być identyczna z tą w kodeksie jak ktoś chce, lub mu się podoba, żeby tego w przyszłości nie zmieniać. :bye:
kiepek13 - 2007-10-16, 22:12

Już coś malowałem i nawet mi wyszło jak na pierwszy raz bo widziałem gorsze będe trenował . A gdzie kupujecie farbki .
Angelus - 2007-10-17, 08:18

Zazwyczaj są w sklepie gdzie można zakupić figurki. Jeśli kupisz tam to na pewno będą dobre. Ceny wahają się od 9 do 11 zeta za sztukę. Polecam farbki game color lub citadeli. Obie są dobre. Jest to wydatek z rzędu minimum 5 farbek na początek. Pamiętaj żeby jedna była czarna, ponieważ jest to kolor podkładu pod inne farby. Możesz też kupić go w spreju. Jest to metoda szybsza i opłacalna bardziej na duże figurki, ja wolę dodawać podkład ręcznie.
Tylko jeśli znajdziesz je gdzieś indziej to nie kupuj farbek olejnych do modeli.

kiepek13 - 2007-10-17, 10:58

Ok bo na allegro widziałem farbki i miałem zamiar kupić to nie wiem czy kupić
Angelus - 2007-10-17, 12:22

NA pewno wyjdzie taniej. Tylko, żeby były jednej z firm, które podałem. Innymi może być trudniej malować.
kiepek13 - 2007-10-17, 15:59

No tam są właśnie innej firmy
Angelus - 2007-10-18, 12:55

Kup jak uważasz, ale firmy które podałem mają najlepsze farbki.
To z nimi już koniec bo odbiegamy od tematu.

Wiesz już jakie jednostki będzie miała w swoim składzie twoja armia?

michał ko - 2007-10-18, 18:03

jak sie nie wie jakie będzie sie miało jednostki to nic po prostu radze kupic to co ci sie podoba bo to chyba najlepsze rozwiązanie.
Angelus - 2007-10-19, 19:37

Dowiedziałem się trochę o high elfach. W nowej edycji regimenty się nie zmieniły. Zmieniono za to zasady, np wszystkie elfy mają strike first i odporność na psychologię. Na 2k można wystawić 3 smoki, jeden jest potężny, a inne są trochę słabsze, ale ich zionięcie jeśli tylko zabije przynajmniej 1 figurkę zmusza do zrobienia testu strachu.
kiepek13 - 2007-10-19, 23:11

Fajnie niech tylko wyjdą a kupie coś sobie i jutro jadę do wrocka do gws i zobacze figsy tam
Angelus - 2007-10-20, 17:04

Proponuje żeby zacząć od jednostek core jacyś pikinierzy lub łucznicy, oraz jednego bohatera, ale nie maga.
kiepek13 - 2007-10-20, 17:30

OK ale z tej serii czy poczekać na nową ??
Angelus - 2007-10-20, 19:39

Jednostki standardowe są takie same, widocznie były niezłe więc nie zmienili. Nowi są tylko bohaterowie i postacie, oraz zasady na +dla elfów. W piątek byłem w sklepie z warhem i już przywieźli dostawę i stąd wiem, że są takie same.
kiepek13 - 2007-10-21, 12:04

Aha a we wrocławiu niema jeszcze .
Angelus - 2007-10-25, 15:58

Myślę, że jednostki podstawowe możesz już kupić bez problemu, bo jedyne co się może zmienić to cena.
kiepek13 - 2007-10-25, 16:35

To już kupiłem łuczników
KaMeLo - 2007-10-26, 08:37

kiepek13 napisał/a:
To już kupiłem łuczników


to fajnie jak je pomalujesz to pochwal sie na forum :D

Arandil - 2007-10-27, 15:05

No.. obowiazkowo musisz. Zobaczymy jaki masz talent ;d ;d ;d
Moradin - 2007-11-04, 17:39

i do HE proponuje dokupienie Konnicy i rydwanów i przede wszystkim maga/ów Dlaczego Mag a nie Commander? otóż dlatego że HE nadal nie dostały lepszych magicznych broni więc nadal lepszą opcją są magowie. Ale z drugiej strony nowe modele walczących bohaterów HE to jest to! a łucznicy nadal są za drodzy ;/
Artemis - 2007-11-17, 22:06

Ale i tak uważam, że są lepsi od Spearmanów. Ok, Spiry bronią się z 3 rzędów ale ataki z S3 zabójcze nie są. A Łucznicy zawsze ustrzelą jakiegoś fasta, uszczuplą oddział.
I najważniejsze, żeby Spearmani byli jeszcze grywalni musi ich być przynajmniej 18 z Command Groupem = 187 pkt., a Łuczników wystarczy golutka 10 = 110 pkt.

grajki - 2007-11-29, 08:46

kiepek13 :superman: jak już masz jakieś figurki to dajesz jakaś bitwę, jestem z wro i można by się jakoś spiknąć, już parę lat nie grałem więc będziemy startować podobnego poziomu. :haha:
Angelus - 2007-12-12, 14:11

Artemis, To i tak nie dużo za tych spearmenów u mnie,żeby oddział saurusów był grywalny to trzeba 20 wystawić w regimencie, a jest to koszt 240pt, z comand groupem i blessedem nawet 300, a żeby dać im włócznie to kolejne 40pt. (Najdroższa armia).
Za to moi strzelcy są tani 60pt oddział 10 skinków to nie jest wygórowana cena, szczególne dlatego, że mogą być przydatni tylko jak się nimi nie walczy wręcz.
Jeśli chcesz grać duża liczbą figurek to trzeba stworzyć armię z prawie samych skinków, przyda się biegacz, salki i kroksy.

TH3rd - 2008-03-21, 17:24

Jakbym miał grać to Chaosem- podoba mi się klimat ciężkich oddziałów oddanych swoim bogom- Fanatycznych Khorna i pięknych Slanesha. A nie gram bo na razie brak mi funduszy. Jak będą, jak i chęci to wtedy nikt nie powstrzyma Inwazji Chaosu, przynajmniej w oklolicy :D
Angelus - 2008-03-24, 21:02

Może poczekasz, aż wejdzie nowa armia demonów? To będzie dopiero potęga.
TH3rd - 2008-03-25, 09:51

Poczekam na nowe Mortale i dokonam wyboru. Jak narazie To Demony średnio mi się podobają ]:) . Jedynie Jughernant mi się podoba
Losiaczek - 2008-04-09, 08:53

Ja zdecydowanie polecam Imperium jest to armia bardzo prosta w obsłudze. Teraz w 7 ed. są fajne Vampire Count.
Karol93 - 2008-11-13, 19:42

ja polecam high elfy lub leśniaków albo krasnoludów
caledor - 2009-05-11, 13:49

Hmm ja zaczynam zbierac high elfy ale nie wiem na jaka armie ich zrobic;/ magic? czy moze strzelajaca?
Angelus - 2009-05-16, 18:53

Można armię oprzeć na strzelaniu i magii, a do tego jakiś mocny oddział do wykańczania.
OverlordSlayer - 2009-05-18, 05:47

Jeszcze będziesz zmieniał zdanie z 15 razy. Wiele kombinacji wypróbujesz zanim znajdziesz tą najbardziej uniwersalną. Nie da się określić najlepszej rozpiski kiedy każda działa inaczej w walce z różnymi przeciwnikami. Można jednak znaleźć coś pośrodku jednak wymaga to wielokrotnej gry. Poprzeglądaj rozpiski innych graczy i zobacz na czym oni sie opierają. Przejrzyj dokładnie podręcznik i szukaj mocnych stron Twojej armii (np. blokowanie magii przeciwnika). Próbuj walczyć z różnymi armiami i w końcu znajdziesz to czego szukasz.
caledor - 2009-05-18, 12:34

heh narazie jest mi wogole ciezko przeciwnika znbalesc do gry:P jestem z krakowa woec poczukam kogos w sklepachz z warhammerem:P
grahnar - 2009-05-18, 12:47

w Krakowie masz kilka klubów również :) tam na pewno znajdziesz ludzi do grania a i nauczą Cie zasad i pomogą. :)
caledor - 2009-05-18, 17:28

Najpierw by wypadalo miec jakas sile na 1k a potem naumiec sie grac:P
A nie wiesz moze czy ktorys z klubow ma stronke/forum ?

grahnar - 2009-05-18, 20:46

www.google.pl nie boli :) na pewno mają :) nawet jakiś kontakt z którymś kiedyś miałem :)
Warlock - 2009-06-24, 10:26

Zamówiłem zestaw startowy "Bitwa o Przełęcz Czaszki". Wydaje mi się to dobrym zakupem, gdyż wydałbym więcej na jednostki kupując pojedyncze bataliony. Zamierzam prowadzić i kolekcjonować armie Orcs&Goblins tak dla odmiany. Rasa dumnych brodaczy już dawno mi się znudziła. Więc teraz mam pytanie. Jako, że z bitewniakami siedzę już od jakiegoś czasu, lecz z WFB nie miałem przedtem styczności(Wyjątkiem były wizyty w Games Workshop w Irlandii, gdzie ogólna atmosfera i świetnie dobrani "sklepikarze" samo w sobie zachęcało do gry) nie wiem jak dalej rozwijać armię.
Tak wyglądają siły goblinów w owym starterze:
# 40 Włóczników Nocnych Goblinów
# 20 Łuczników Nocnych Goblinów
# 10 Jeźdźców Pająków Leśnych Goblinów
# Duży Szef Nocnych Goblinów
# Szaman Nocnych Goblinów
# Troll

W co powinienem dalej inwestować? I najważniejsze pytanie: Czy mogę mieszać Nocne Gobliny z Orkami?

grahnar - 2009-06-24, 10:40

no pewnie że możesz mieszać to ta sama armia :) przede wszystkim zakup podręcznik do nich bo bez niego jak bez nogi.

potrzebujesz moim zdaniem:
doom-diver
2x spear chucka
3 - 5 fanatyków
pająki albo wilki
orki
savage albo black orki
bohatera najlepszy jest black ork
BSB
szamana

Wilku - 2009-06-24, 10:46

Witaj w Zielonej Armii ŁAaaAaa, bitny herszcie xd
1. Jasne że możesz mieszać goblinki z orkami, byle nie w jednym klocku (jednostce). A nawet powinieneś, bo nocne są dobre jedynie na puszczenie fanatyków (których warto dokupić z 3, może 6) i mięsko armatnie. No jasne, możesz dać im mocnego dużego szefa, jakiś sztandar i w ogóle ale i tak dostaną ostro po... zadach :] Chyba że kupisz sobie oddział naprawdę dobrych spider ridersów (jeźdźców pająków). Pająki pokonują trudny teren tak jak normalny, mają świetny ruch bo aż 9, zatrute ataki.... no i czasem mogą się przydać gobliny je dosiadające xD
Jeśli przewidujesz armię większą niż na 2000 punktów to kup sobie oddział czarnych orków - prawdziwi siekacze. Oczywiście, o ile się je umiejętnie wykorzysta

Warlock - 2009-06-24, 11:02

Nie spodziewałem się, że tak szybko dostanę odpowiedź. Dzięki.
Cytat:
byle nie w jednym klocku (jednostce)

Wilku mówiąc klocku miałeś na myśli regiment, prawda? :lookdown:

1.
Granhar orki czyli jeden orkowy regiment?
Co to jest BSB? Jeszcze się nie orientuję. Podaj pełną nazwę.
Bohater to: Black Orc Big Boss?

2.
A trolle są przydatne? W LotR z trollami bywało różnie, na turniejach czasem po prostu nie było warto wystawiać trolla, gdyż był zbyt wysoko punktowany.

grahnar - 2009-06-24, 11:09

BSB - battle standard bearer :) czyli sztandarowy armii :)
Co do herosa to wybór dowolny :) jak kupisz BSB to w jednym pudle możesz złozyć na dziku lub pieszo, ja zrobiłem pieszo BSB i warbossa na dziku:




Kup koniecznie podręcznik!

Warlock - 2009-06-24, 11:17

Podręczniki kupię na pewno!
Naprawdę pogratulować twojego BSB! :P Widać, że masz wprawę w malowaniu. Krasnoludy Śmierdzom wymiata. :haha:
Wracając do tematu, dzięki za odpowiedź. Już wiem jak skompletować armię. Trochę będzie tych wydatków, no ale dam radę.

grahnar - 2009-06-24, 11:25

no dosyć sporo trzeba kupić goblinów już nie kupuj tych z BFSP już i tak jest za dużo :)
Warlock - 2009-06-24, 20:30

Istnieje jakaś inna opcja niż Doom Diver? Wiem, że fajnie wygląda ale w ofercie sklepu go nie mają.
grahnar - 2009-06-24, 22:44

co to znaczy inna opcja? doom diver to doom diver nie ma odpowiednika... możesz katapulte kupić chyba się rock lobber nazywa czy jakoś tak
Rizzen - 2009-06-25, 10:19

Warlock, poszukaj na necie. Często mają taniej niż w pobliskim sklepie. Zwykle jest też większy wybór.

Doom Diver warto mieć choćby dla samego klimatu, rewelacyjna jednostka.

Warlock - 2009-06-25, 15:06

Właśnie zamawiam przez neta. W pewnym sklepie jestem stałym klientem więc mam ogromne zniżki dlatego też mi się to opłaca. ;)
Doom-Diver fajnie wygląda, ale myślałem nad gigantem. Fajnie się prezentuje na stole wokół malutkich goblinów i uzbrojonych po zęby orków. :)

Rizzen - 2009-06-25, 22:55

A jak fajnie to wygląda jak się przewraca na tych stojących wokół goblinów :D

Swoją drogą O&G to genialna armia do konwertowania i aż się prosi, żeby nad nią "popracować". Myślałem nad nimi jako drugą armią (czysto dla klimatu). Świetne są figsy Gamezone do niej, niestety, mimo niezłej ceny nie grzeszą one jakością.
"Sir" Goblin (prawie na koniu)

Gobliny "ofensywne" (tak, tak, pokazują dupsko)

Szalony Goblin I, II i III



Goboss - 2009-07-13, 12:40

Nie można porównywac Doom Divera do Rock Lobbera.
Jeden to rare (jednostka rzadka), drugi to special (jednostka specjalna).

Moim zdaniem na początek nie kupuj giganta. Lepszym wyborem będzie Doom Diver. Łatwiej gra się Doom Diverem niż gigantem.

Proponuję zakupic takie rzeczy po Skull Passie:
- zestawik bohaterów z którego można złożyc bohatera na świni i piechtę
- 2x boxy orków
- squig hopers x8/ squig herd x4
- 2/4 spear chukka
- fanatycy
- 1-2 szamanów orkowych i 1-2 goblińskich
- rydwan orkowy / 2x rydwan gobliński


Moim zdaniem Black Orcki są słabe i nie warto ich kupowac. Możne je wystawic na jakieś duże bitwy np. 4,5k :)

kroq-gar - 2009-07-16, 22:49

doom diver to rzecz niezwykle wnerwjająca. jeżeli potrafisz oceniać odległość to daje przeciwnikowi popalić. Raz jak grałem z kumplem wystrzelił dwa razy i zjadło mi cały kloc silver helmsów (było 8. Zwiali, nie zabił wszystkich)]:).
Shalafi - 2009-08-13, 10:34

Witam serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum. :) Jestem kompletnie zielony, jeśli chodzi o bitewniaki, ale bardzo zainteresował mnie WFB i chciałbym zacząć jakąś skromną kolekcję czysto do gry towarzyskiej (turnieje w tzw. średnim okresie czasu mnie nie interesują). Chciałbym prosić o radę,co do wyboru armii. Idealną taktyką dla mnie byłaby taktyka defensywna, oparta na usuwaniu przeciwnika z dystansu i dobra manewrowość jednostek, połączona mimo wszystko z jakąś sensowną wytrzymałością. Czy leśne elfy się nadadzą do takich zabiegów, czy raczej krasie, albo HE ? Z góry dzięki za odpowiedź. :)
Wilku - 2009-08-13, 20:52

1. Odradzam HE. Z doświadczenia wiem, że są słabiuuutkie, i na dystans sobie nie pograsz bo nie są w tym wcale takie wspaniałe, na magii można jako tako pojechać ale walka wręcz... tutaj to tylko na dużą ilość punktów...
2. Polecam DE :) mocna walka wręcz, ich kusze też mogą sporo zdziałać, ale to niech Ci Rizzen wyjaśni ;P bo jeszcze nagadam bzdur.
3. Polecam orki, chociaż są słabe to świetna frajda jest przy malowaniu tych jednostek gdyż to są oddziały ogromnie niezorganizowane, każdy orczek może mieć inne ubranie itp, co nie ogranicza nas do tych kilku farbek, tylko sprawia że może być różnorodność barw i nikt się nie będzie pluł że tak być nie powinno. Ogólnie są ciekawie opisane. Jeśli stawiasz bardziej na kolekcjonowanie i radość z posiadania ew. sporadycznego pogrania sobie a nie na niszczenie wroga i turnieje, to polecam.

Shalafi - 2009-08-14, 07:49

Dzięki za odpowiedź. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, czy do taktyki wyżej opisanej przeze mnie nie pasowałaby jakaś armia Orderu (z WARMMO) ? Zacząłem się pomalutku wgłębiać we wszelkie statystyki różnych ras (mam komplet podręczników, więc jest łatwiej) i chyba rzeczywiście najlepiej do tej taktyki pasowałyby DE. Jednak chciałbym dać Orderowi szansę ;)
Rizzen - 2009-08-14, 09:30

Jeśli nastawiasz się na taktykę defensywną to nie mam dobrych wieści. Mroczne Elfy (jak dla mnie) średnio spisują się w takiej walce. Nie mają aż takiej przewagi strzelców i maszyn, aby "przeczekać" przeciwnika.
Tu najlepsze są (według mnie) Krasnale a potem Imperium. Dużo mocnych maszyn, naprawdę mocny ostrzał, spora wytrzymałość i dobre zbroje, do tego Krasnale mają naprawdę mocną obronę na magię ale kosztem manewrowości (ruch 3). Szybko też się nudzą, bo taktykę mają tylko jedną "Strzelać!". Przydaje się dobre oko, wyczucie odległości.
Imperium ma sporo zasięgowej broni i mocnych strzelców, do tego lepsza manewrowość (ruch 4), są to jednak ludzie i jak to ludzie są średni we wszystkim. Zaletą tej armii jest różnorodność, można walczyć zarówno w defensywie jak i ofensywie i w obu spisują się dobrze. Nie wiem jak nowe jednostki (chyba niedługo wyjdą, ale głowy sobie nie dam uciąć).
Mroczne Elfy są teraz jedną z ciekawszych armii, ale jak już pisałem to armia wymagająca i potrzebująca dobrego Generała. Słaby pancerz i niska wytrzymałość sprawiają, że nie wybacza błędów. Są jak skalpel, zabójczy w odpowiednich rękach. Ostrzał mają porządny, z powtarzalnych kusz (siła 3 ale z AP), niestety zasięg tylko 24" więc łucznicy nas ostrzeliwują a my musimy dojść, z maszyn tylko Bolty, ale często lepiej wystawić Hydrę i przeć do przodu. Uważam, że to armia znakomita do ofensywy, dużo szybkich jednostek, niezła walka wręcz (szczególnie przy szarży), dobra umiejętność walki i strzelania.
Leśne Elfy, nad tą armią zastanawiałbym się na twoim miejscu najmocniej. Typowo defensywna armia - taktyka partyzancka. Sporo strzelców, do tego łuki na bliskim zasięgu uderzają z siłą 4. Cała taktyka polega na manewrowości oddziałów, usuwaniu ze stołu słabszych i bardziej mobilnych jednostek przeciwnika a chowanie się przed tymi mocnymi. Wadą tej armii jest to co u wszystkich elfów, czyli wytrzymałość i cena jednostek. Dodatkowo Leśne Elfy nie mają prawie wcale pancerza (nawet w stosunku do swoich kuzynów ich pancerz jest kiepski). Brak też silnych - ciężkich jednostek, jedyna to Brokuł (Drzewiec), ale sam bitwy nie wygra. Podobnie jak Mroczne Elfy nie wybaczają błędów, potrzebny dobry, bystry Generał.

Napisałem tak jakby do innych armii nie trzeba było wprawy, lub intelektu. To oczywiście nieprawda, bystry umysł przyda się wszędzie, w każdej armii, jednak u Elfów jednostki są drogie i jest ich mało. Strata każdego żołnierza naprawdę boli, a jak już oberwą to nie ochroni ich ani wytrzymałość ani pancerz. Dlatego mimo tego, że to mocne armie łatwo nimi przegrać, wystarczy jeden zły ruch ]:)

Goboss - 2009-08-14, 11:43

Leśne Elfy nie mają nic na smoki, tanki i inne large targety. Drzewo jest zbyt miękkie na smoka.
Shalafi - 2009-08-15, 07:51

Dzięki wielkie za wszystkie porady, znacznie ułatwiają wybór :) Mam jeszcze pytanie odnośnie tabeli charakterystyk oddziału. Rozumiem, że ilość punktów napisana w Kodeksie odpowiada jednej jednostce w oddziale (np. regiment 10 Glade Guardów bez dopaków liczy sobie 120 punktów ? Ponieważ najbardziej w sumie pasują mi Leśne Elfy, więc postanowiłem zbierać właśnie je. W związku z tym, czy może mi ktoś pomóc z prostą, 500 punktową rozpiską dla początkującego gracza ? A przy okazji, czy po upgradzie jakiejś jednostki (np. Glade Guard na Lord's Bowman muszę w jakiś sposób zmieniać wygląd figurki, czy tylko informuję przeciwnika, że jednostki są upgrade'owane ? Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi !
Rizzen - 2009-08-15, 09:31

Kiedy kupujesz figurki, to zwykle masz zaznaczone na pudle, że jest tam FCG (Full Command Group - chyba poprawnie piszę?). To znaczy, że zwykłych sklejasz tak jak są, na przykład Gade Guard mają łuki a drugą rękę wolną, a muzyk zamiast ma róg, dowódca miecz, a chorąży sztandar. Wrzucę Ci fotkę, przyjrzyj się.

Patrząc od lewej, czwarty jest Muzyk (Róg), potem Sztandarowy (miecz i Sztandar), a potem Dowódca (miecz). W ten sposób od razu widać, kto jest w oddziale.
Co do rozpiski, to najlepiej pytać Wardancera, ale moim skromnym zdaniem najlepiej jak kupisz Batalion Leśnych Elów. Batalion zwykle jest najkorzystniejszym wyborem, bo dostajesz sporo jednostek w naprawdę dobrej cenie.
Później zakupiłbym jakichś Bohaterów, i obowiązkowo Brokuła (znaczy się Drzewca :P ).
Tu masz Batalion wraz z opisem:

"Zestaw zawiera figurki pozwalające na stworzenie armii na 750 punktów. Dokupienie generała i czarodziejki pozwoli Ci stworzyć armię na ponad 1000 punktów. W skład zestawu wchodzą: 24 figurki Glade Guards, 8 Glade Riders i 12 Driad. Figurki są nie pomalowane i nie sklejone. Farby i klej nie stanowią części zestawu."
Opis i zdjęcia znalazłem na Cytadela.pl, są tam jedne z niższych cen, czy najniższe nie wiem, najlepiej poszukać samemu :)

Goboss - 2009-08-15, 21:59

Racja, batalion na początek to dobry wybór.
Zapamiętaj to raz na zawsze. Nigdy nie dawaj sztandaru na łucznikach. Łatwo go zdobyc.. Za łatwo.

Moja propozycja rozpy na 500 punktów.

1 Noble
Light Armour; Shield: Great Weapon; Long Bow;
Hail of Doom Arrow i np. Helm of the Hunt ewentualnie Stone of the Crystal Mere i HotH lub też Oaken Armour.

10 Glade Guard - 120 Pts
8 Dryads - 96 Pts
6 Wardancers - 126 Pts/ 5 Wild Riders - 130 Pts
Musician; Champion

Jest dużo możliwości. Ta, którą napisałem nie jest oczywiście najlepsza.

Po batalionie proponuje zakupic: maga, zwykłego nobla, treemana, wildów, tancerzy, wayów.
Można też uzupełnic batalion o 12 driad, 6 GG i 2 glade ridersów. Będziesz miał wtedy 3x10GG, 3x8 driad i 2x5 glade riders.
Mam nadzieję, że mogłem pomóc, pozdrawiam.

Shalafi - 2009-08-16, 08:09

Wow, nie spodziewałem się tak szybkiej, wyczerpującej odpowiedzi ! Bardzo, bardzo dziękuję.
Rizzen - 2009-08-16, 08:37

Cieszę się, że pomogliśmy :P
Swoją drogą podobnie jak Wardancer ja też nie daję Sztandaru do podstawowych strzelców, Muzyka także nie, za zaoszczędzone punkty daję im za to tarcze (lepiej mi pomagają przy walce i ostrzale niż cała reszta). Leśniaki nie mają tarcz, ale i tak nie warto marnotrawić punktów na Sztandar, co do Muzyka, to wielu ludzi go bierze i jak starczy punktów, to może się przydać, lepiej jednak unikać tym oddziałem walki, masz do tego inne :P
Jak zaczniesz malować to wrzucaj fotki, bardzo lubię tą armię i chętnie zobaczę :)

Na dowódcę proponuję tego kolegę:

To jedna z najładniejszych figurek ever :)
Szkoda, że tak trudno go dostać...

Goboss - 2009-08-16, 18:56

Rizzen napisał/a:
Szkoda, że tak trudno go dostać...


Mi się na szczęście udało. W mojej armii robi za biegacza. :)

Shalafi - 2009-08-17, 07:47

Ten kolega na zdjęciu to, jak rozumiem, Wood Elf Lord with Great Weapon :) Rodzi to kolejne moje pytanie: Ponieważ po zakupie takiego Pana można złożyć albo Noble'a, albo Highborna, którzy mają zupełnie różne staty, zakładam, że w pudełku jest wyjaśniona różnica graficzna pomiędzy dwoma typami jednostki w celu łatwego odróżnienia ? Jednostka rzeczywiście fantastyczna, tak wizualnie jak i jeśli chodzi o charakterystyki (najbardziej lubię, kiedy jednostka ma wysokie BS :) ) Na szczęście zawsze można ją zamówić z GW, jeśli w Polsce nie znajdę :) A co do malowania, hmm... Tak jak mówię jestem kompletnym noobem i do tego, z tego co wiem, Bozia nie obdarzyła mnie takim talentem, ale będę się starał, jestem cierpliwym człowiekiem :) Pierwszych efektów mojej pracy jednak nie wrzucę do sieci na pewno :)
Rizzen - 2009-08-17, 09:14

Shalafi napisał/a:
Rodzi to kolejne moje pytanie: Ponieważ po zakupie takiego Pana można złożyć albo Noble'a, albo Highborna, którzy mają zupełnie różne staty, zakładam, że w pudełku jest wyjaśniona różnica graficzna pomiędzy dwoma typami jednostki w celu łatwego odróżnienia ?

Warhammer aż tak skomplikowany nie jest. Możesz go wystawiać jako Nobla lub Highborna, nie ma różnicy, po prostu przed walką określasz za kogo kolega dziś robi :)
Ten akurat jest z łukiem i bronią dwuręczną więc dobrze aby w to był uzbrojony i na papierze, jeśli zaś masz inne pomysły na uzbrojenie to figurek herosów jest kilka do wyboru, po prostu ta jest najładniejsza.
Shalafi napisał/a:
A co do malowania, hmm... Tak jak mówię jestem kompletnym noobem i do tego, z tego co wiem, Bozia nie obdarzyła mnie takim talentem, ale będę się starał, jestem cierpliwym człowiekiem :) Pierwszych efektów mojej pracy jednak nie wrzucę do sieci na pewno :)

Cierpliwość to podstawa. Jak masz wątpliwości to poczytaj o malowaniu i się nie zniechęcaj, figurki na szczęście łatwo przemalować. Na początek zapoznaj się z cieniowaniem, to prosta technika a daje dobre efekty, potem przyjdzie czas na resztę :P
Zanim pomalujesz dobrze oczyść figurki i koniecznie daj podkład, dużo ułatwia. Dla WE polecam biały podkład, będzie lepszy niż czarny.

Namir - 2011-07-20, 01:01

Odgrzeje troche temat, ale w końcu to jest miejsce na takie pytania. Jak sprawa stoi z rozpoczynaniem od Skavenów lub TK? Czy są to łatwe armie czy nie polecacie ich dla początkujących?
bunio11 - 2011-07-20, 10:21

Skaweny są silnie funduszżerne (po 200-300 chłopa armie). Natomiast otk się nie wypowiem bo nie znam dobrze tej armii...
Tandor92 - 2011-07-20, 10:39

Osobiście uważam, że każda armia jest dobra dla początkujących. Owszem, jedne nieco trudniej malować inne nieco łatwiej. Jedne nieco łatwiej się prowadzi, inne trochę trudniej. Na jedne trzeba trochę więcej funduszy niż na inne. ALE podstawową prawą jest to czy nam się po prostu podobają.

Co do pytań, skaveni teoretycznie są funduszożerne(dużo modeli za 2-6 pkt.), jednak można kupić starter, lub dwa i sprzedać HE. Dzięki temu nie wychodzą za drogo.

Dla początkującego obie armie się nadają.

Namir - 2011-07-20, 20:01

No mam podręczniki do wszystkich armii, ale nie wiem na jaką sie jeszcze zdecydować. Jak na razie kupilem dwa oddziałki krasiów by poćwiczyć malowanie na nich :)
A jakie są zmiany między edycjami, bo ciężko się niekiedy połapać w tych podręcznikach ( szczególnie gdy podręcznik ma być nowszej edycji a okazuje się starszej ;p )

Tandor92 - 2011-07-20, 23:56

No co edycje gry wydaje się nowe podręczniki armii.
Obecnie mamy 8 edycje i 8-edycyjne podręczniki mają już Orki oraz Tomb Kingsi.
Podręczniki do 8 edycji łatwo rozpoznać po twardych okładkach, oraz(co widać nawet w pdfach, jeśli ktoś nie kupił oryginału) pełnym kolorze.
Bretonnia, Leśne elfy i krasnale mają 6-edycyjne podręczniki, zaś reszcie(w tym skavenom) wydano ostatni podręcznik pod 7 edycje.
Zarówno skaveni, jak i Tomb Kingsi prędko nie wyjdą, ale szybciej mogą wyjść skaveni(TK nie odstaną już nowego podręcznika w tej edycji).
Problem w edycjach jest taki, że różne rzeczy tracą lub zyskują siłę, dochodzą nowe jednostki i zasady, więc czasami armia na starej edycji traci sens w nowej i ilość nowych zakupów, jest na tyle wysoka, że można za te fundusze kupić nową armię.

bunio11 - 2011-07-21, 09:42

Nie do końca to zrozumiałem. To znaczy, że TK i OnG dostali podręczniki do 7 czy 8 edycji?
kseronarogu - 2011-07-21, 10:41

bunio11 napisał/a:
Nie do końca to zrozumiałem. To znaczy, że TK i OnG dostali podręczniki do 7 czy 8 edycji?


Wyrazna odpowiedz:

Tandor92 napisał/a:
Obecnie mamy 8 edycje i 8-edycyjne podręczniki mają już Orki oraz Tomb Kingsi.



W chwili obecnej jest 8 edycja,
TK -maja 8 edycyjny podrecznik,
O&G -maja 8 edycyjny podrecznik,
wszystkie pozostałe armie maja podreczniki 7 edycyjne a na stronie Game Workshopu
trzeba sobie sciagnac FAQ "upgrejdujacy" zasady tych ze podrecznikow do 8 edycji.
(Jest to w szarej zakładce GAMING > errata & FAQ > Errata and Frequently)

Namir napisał/a:
No mam podręczniki do wszystkich armii, ale nie wiem na jaką sie jeszcze zdecydować.


No to masz problem kolego :) Jesli wszystkie armie Ci sie na rowni podobaja i masz kłopot z wyborem... znajdz sobie armioskop do WFB ... gdzies na cytadeli to było z tego co pamietam. Wtedy wybierzesz sobie armie pasujaca do Twoich upodoban strategicznych i stylu gry.
O znalazłem...
http://www.cytadela.pl/mo...e=article&sid=2

Ja takich problemow na szczescie nie miałem - od razu sie zakochałem w WoChu a jak sie pozniej okazało ich strategia doskonale do mnie pasowała :)

Namir - 2011-07-21, 17:01

Hmmmm wyszło mi Chaos Dwarfs albo Dwarfs :P Chyba jednak wybiorę te drugie ;]
Diuk - 2011-08-01, 22:55

jeżeli lubisz konserwy:P dla mnie osobiście mało dynamiczna armia... a co do chaos dwarfów, to ponoć mają wrócić w tej edycji...
Angelus - 2011-08-07, 17:44

Armia krasnoludzka nie musi być mało dynamiczna. Wystarczy stworzyć ją na oddziałach piechoty tylko z niewielkim wsparciem artylerii i thundersów. :)
michał ko - 2011-08-08, 14:22

oj można zrobić krasie na zasadzie walca :) czyli piechoty w pyte a wsparcie to mały park maszynowy i to taki najmniej zawodny a zarazem najtańszy (działo lub no juz trudno organki)
Diuk - 2011-08-09, 10:18

ale średnio ruch krasia to o ile dobrze się orientuje 3... w porywach 4... więc jak coś moze w 3 turze dobrej gry ktoś, kto wie jak prowadzic armie by zaszarżował... choc sądze że szarże i tak należały by do przeciwnika
michał ko - 2011-08-09, 11:53

Chciał bym zauważyć ze krasie, chodż ich ruch wynosi aż 3-4 to jako jedyni mogą sobie marszować i nawet gdy przeciwnik jest blisko, wiec tym bym się już nie przejmował:). A co do szarzy na linie krasi hmm jesteś w stanie wytrzymać zwykłymi warriorami atak nie jednej konnicy a przewaga liczebna klocka jest jednym z + po stronie krasiowej :) . to oczywiście moje skromne zdanko:)
bunio11 - 2011-08-09, 17:27

No ale grejw gułardów to nawet hamstwo na klate nie weźmie... ja mieałem tak 2 razy i nie przeżyli...
michał ko - 2011-08-09, 23:36

hmm możliwe, ale nie powiesz mi ze szarże np cold-one nie przyjmą na miękko.
Wiesz no trudności pewnie by były z Princes Dragons , ale z konnica bretoni lub lizakami dali by rade.

bunio11 - 2011-08-10, 22:25

Czy ja wiem... Kawe przyjmą, o ile jedzie na klatę nie na boki, ale kloców "uber" piechoty juz nie bardzo...
Angelus - 2011-08-11, 17:15

Przy niewielkim parku maszynowym przeciwnik miałby zagłostkę czy oskrzydlać czy niszczyć machiny. Na nowe zasady +1 do wyniku walki za szarże to nie tak dużo.

bunio11 napisał/a:
No ale grejw gułardów to nawet hamstwo na klate nie weźmie... ja mieałem tak 2 razy i nie przeżyli...

A ile ich było? 10?


Co do oddziałów. Wystarczy jeden dobrze złożony TAN i każdy zastanowi się 2 razy czy mu się opłaca szarżować.

bunio11 - 2011-08-11, 17:44

Grejw guardów było 26-28 + BSB, hamstwa pełna 30+tan BSB.

Wiem, wiem, strzelanie... tylko jak ma przeciwnik 2 x30 grejv guardów to wolałem rozwalić w pizdu jeden kloc, a drugi próbować cisnąć hamstwem...

michał ko - 2011-08-11, 17:58

A wiec muszę sie zgodzić z Angelusem . Nie raz przyszło mu się potykać z Krasiowym klocem i nie raz musiał się zastanawiać czy przodem atakować.
JA nawet w klocu 30 nie miałem bsb a jedynie Tana i już dawało do myślenia.
Myślę ze 30 grobowych strażników + sztandar i pomniejszy bohater musiało by niezle sie natrudzić . oczywiście trzeba odpowiednio Tana uposażyć ale to już inna sprawa.


niewielki park maszyn i powolutku uszczuplamy oddział :) a kloc go jedynie ma dobić :)

Plugastwo - 2012-01-15, 17:40

Witam, jestem nowy i nie doczytałem się nigdzie takiej informacji, mianowicie postanowiłem zbierać chaos deamons ponieważ najbardziej podobają mi się ich jednostki. Trapi mnie natomiast jedna rzecz, nigdzie nie widziałem informacji na temat tego czy wojownicy chaosu i deamony chaosu to jedna i ta sama armia czy 2 osobne? Proszę o odpowiedź i z góry przepraszam jeśli napisałem to w nieodpowiednim temacie.
Baird - 2012-01-15, 19:19

dwie armie, ale można zbierać dwie i wystawiać na zasadzie sojuszu, np. w walce na 4000 pkt wystawiasz np. 3k wojowników i 1k demonów, jednak każda armia jest osobna, czyli obydwie mają swojego generała i sztandar armii.
kseronarogu - 2012-01-15, 20:01

Plugastwo,

Chaos dzieli się na 3 armie:
DoCh (Demony)
WoCh (Warrios of Chaos)
Beastmens

Oprócz tego są jeszcze 4 bogowie i możesz robić armie łączone np Korne maszerujący ze Slaaneshem... albo zbierać armie konkretnego boga - tak sie da w WoCHu i Demonach...
Idz do sklepu i pogadaj ze sprzedawca - on Ci wszystko wyjaśni, przeglądnij podręczniki i zdecyduj.

Plugastwo - 2012-01-15, 20:57

aha dziękuje za odp. Zdecydowałem się zrobić armie mieszaną Khorna i Nurgla teraz tylko proboje się doczytac jaką strategie wziąść i jakie jednostki kupować
Baird - 2012-01-15, 21:02

Nurgle to jazda gdyż ruszają szybko a strzelcy wroga im nic nie robią :D khorne to klocki piechoty , najpopularniejsza strategia tych bóstw
Plugastwo - 2012-01-15, 22:50

no ale z tego co zdołałem wyczytać to demony Nurgla nie radzą sobie w walce wręcz dlatego z demonami Khorna chciałem ich połaczyć.
Tandor92 - 2012-01-15, 22:58

Jak sobie nie radzą wręcz, to co mają robić? Nawet nie potrafią strzelać.
Osobiście wolałbym 1 bóstwo, ale jak chcesz 2 bóstwa, to oczywiste jest, że podstawowe jednostki obu bogów. No i postacie, ale tu też nie ma dużego wyboru. Demony nie maja za dużo jednostek do wyboru, 3/4 na bóstwo + postacie.

Plugastwo - 2012-01-15, 23:16

aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?
DragoMir - 2012-01-15, 23:50

Każdy batalion zwykle sie opłaca, no bo to sa optymalne jednostki, które na 85% ci się przydadzą oraz można na nich zbudować juz jakąś armię [rzeba tylko postac dokupic]. Niezależnie od armii batalion sie opłaca. Nie wiem, co słyszałeś, ale w demonach każda jednostka prawie sie opłaca i robienie rzpy: słyszałem, ze ci są nieco lepsi, nie ma sensu. Może się komuś lepiej gra tymi, moze komus innymi? Khornici mają lepszy atak ale gorszą ochronę od nurglitów, tyle moge ci na wstępie powiedzieć. Przeczytaj gruntownie armybook [a jak nie masz, to kup i nam głowy takimi idiotyzmami nie zawracaj] i pomyśl, jak chcesz walczyć: defensywnie [zmień armię! :D ], tak posrodku, czyli nie bardzo idziesz do przodu, posuwasz sie metodycznie 9tzeenth ma strzelające i czarujące jednostki i one aż tak do przodu leźć nie muszą, względnie nurgl pasuje], czy ofensywnie, czyli wszystkim na hama i jak najszybciej sie przebić [to jest właśnie główne założenie armii chaosu i każdy bóg pasuje]
Tandor92 - 2012-01-15, 23:58

Wiesz, drago, ale faktem jest, że jedne jednostki są lepsze od innych. Nawet jeżeli by były zbalansowane w czasie powstania armybooka(a nie były), to nowa edycja jedne rzeczy polepszyła, drugie osłabiła. Przykładowo, plaguebearersi mieli być bardzo wytrzymali, mają 4 wytrzymałości, warda na 5+(jak każdy demon) a ich herald daje im regeneracje. W 7 ed. łał, a teraz nie można mieć warda i regeneracji na raz więc znacznie stracili na znaczeniu.

Czy batalion się opłaca? Pod względem wizualno-klimatycznym tak jak 3 z 4 jednostek w nim ci się podobają. Pod względem mocy tak, jeżeli 3 z 4 z nich jest grywalna. Czemu 3? Bo zwykle batalion ma 4 jednostki, i jest w cenie 3. Nawet jak ostatnia ci się nie podoba, to zawsze można sprzedać, czy mieć ot tak, czasami może się zachce zagrać czymś innym, ale lepsze to niż podstawki.

OverlordSlayer - 2012-01-16, 01:37

Plugastwo napisał/a:
aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?


Na początek opłaci Ci się wyciąć z kartoników podstawki na próbne rozgrywki. Jak trochę pograsz w ten sposób z kolegami będziesz mógł się o wiele łatwiej określić czy ta armia CI odpowiada i jakie jednostki są Ci potrzebne. Da Ci to przede wszystkim ocenę swojej własnej motywacji do gry. Ja grałem przez parę miesięcy na kartonikach zanim kupiłem pierwsze modele Wampirów.

Pozdrawiam

Morsfinek - 2012-01-16, 11:36

OverlordSlayer napisał/a:
Plugastwo napisał/a:
aha rozumiem, a batalion opłaca się kupować na początek dla chaosu?


Na początek opłaci Ci się wyciąć z kartoników podstawki na próbne rozgrywki. Jak trochę pograsz w ten sposób z kolegami będziesz mógł się o wiele łatwiej określić czy ta armia CI odpowiada i jakie jednostki są Ci potrzebne. Da Ci to przede wszystkim ocenę swojej własnej motywacji do gry. Ja grałem przez parę miesięcy na kartonikach zanim kupiłem pierwsze modele Wampirów.

Pozdrawiam


A ja się z tym nie zgodzę. Mnie np. kartoniki czy jakieś inne zastępstwa strasznie zniechęciły do gry. Uważam, że nawet podczas bitwy to połowa przyjemności to nadal odczucia wizualne. Grając na kartonikach zawiesiłem młotka na ok 4 miesiące. Potem naszło mnie jeszcze raz i kupiłem w ciemno - i to było właśnie to. Mieć swoja figurki takie ładne i mrrrr. Jeśli chodzi o kartoniki to można się tak bawić już, że tak to ujmę "turniejowo". Jeśli jesteś graczem chcącym czerpać przyjemność z rozgrywki to kupuj to co ci się podoba.

DragoMir - 2012-01-16, 11:49

Tandor92 napisał/a:
Wiesz, drago, ale faktem jest, że jedne jednostki są lepsze od innych. Nawet jeżeli by były zbalansowane w czasie powstania armybooka(a nie były), to nowa edycja jedne rzeczy polepszyła, drugie osłabiła. Przykładowo, plaguebearersi mieli być bardzo wytrzymali, mają 4 wytrzymałości, warda na 5+(jak każdy demon) a ich herald daje im regeneracje. W 7 ed. łał, a teraz nie można mieć warda i regeneracji na raz więc znacznie stracili na znaczeniu.

Czy batalion się opłaca? Pod względem wizualno-klimatycznym tak jak 3 z 4 jednostek w nim ci się podobają. Pod względem mocy tak, jeżeli 3 z 4 z nich jest grywalna. Czemu 3? Bo zwykle batalion ma 4 jednostki, i jest w cenie 3. Nawet jak ostatnia ci się nie podoba, to zawsze można sprzedać, czy mieć ot tak, czasami może się zachce zagrać czymś innym, ale lepsze to niż podstawki.
Cóż, nie znam podręcznika do DoChu za dobrze, ledwo go przejrzałem [nie trzeba im heralda wrzucać, ale tak, nurglowcy, z których duużo ma regenkę, zostali osłabieni] Z tego, co widziałem na forum, w prawie każdej rozpie są wrzucone jednostki z batalionu, tak więc sądzę , że są przydatne. Taak, mniej wiecej 3 z 4 się podobają.

Gra kartonikami nie ma sensu. Jak ci sie armia spodoba, to nią grasz, a potem do niej strategię robisz. Da się nawet zrobic krasnale ofensywne, łażące 18 cali w 1-szej turze i po 12 w kolejnych z 2 jednostkami zwiadowców. czyli w nawet 1-szej turze już walczą. Oczywiście krasie są zrobione bardziej na defa, ale jak ktos się uprze... najważniejsze jest, żeby dało się grać ładnie wyglądająca armią, tak jak ty tego chcesz. Oczywiście każdy raczej wie, że krasie walczą raczej w defie a Wszelki chaos prze naprzód. Ja kupiłem armybooka, zrobiłem rozpę i zacząłem zamawiać no problem.

rados13 - 2012-04-07, 14:46

Mam pytanie jaką rasę byście wybrali gdybyście chcieli połączyć w miarę dobrą piechotę i magów. Jeszcze nie zacząłem grać ale bardzo mi się podoba Warhammer Fantasy Battle i nie wiem jaką rasę wybrać.
OverlordSlayer - 2012-04-07, 15:09

rados13 napisał/a:
Mam pytanie jaką rasę byście wybrali gdybyście chcieli połączyć w miarę dobrą piechotę i magów. Jeszcze nie zacząłem grać ale bardzo mi się podoba Warhammer Fantasy Battle i nie wiem jaką rasę wybrać.

W praktycznie każdej armii (poza krasnoludami) da się coś takiego połączyć. Najczęstsze połączenie o jakim mówisz występuje w Mrocznych i Wysokich Elfach, Wojownikach Chaosu, Wampirach, Królach Grobowców i wielu innych. Biorąc pod uwagę zasady 8 edycji takie połączenie jest przymusowe dla wykorzystania zasad w pełni. Wybierz armię, która Ci się podoba. Wszyscy mają magów i piechotę. Dobra piechota to taka, która daje Ci najwięcej satysfakcji w walce. Z każdej da się wykrzesać trochę ognia.

rados13 - 2012-04-07, 21:54

Dziękuje za szybką odpowiedź
mifa40 - 2012-04-09, 02:48

HE mają dobrą magię i dośc mocną piechotę jednak punkyowo mają dtogie jednostki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group